29 września, 2013

Pokaz psich umiejętności.

Dzisiaj w moim mieście były pokazy psich umiejętności. Na pokazy poszłam z Julitą, psiaków nie wzięłyśmy, bo niby nie można było, ale na miejscu się okazało co innego i jestem z tego powodu mega wkurzona. Wszystko miało się zacząć o 13, ale jak zwykle były opóźnienia i to prawie półgodzinne. Na początku wszystkie psiaki się zaprezentowały z właścicielami

Był flat coated retriever,
wyżeł weimarski,
berneński pies pasterski, cocker spaniel,
były także owczarki niemieckie ,
amstaff,
mastify tybetańskie,
labradory,
dogi niemieckie,
oraz bernardyn.
Nawet nie wiedziałam, że w moim mieście są jakieś inne rasy psów niż yorki, labradory i owczarki niemiecki. Nie no, wiedziałam, ale o pojedynczych egzemplarzach, a nie takiej masy różnych ras ;).
Potem na takim małym ringu przedstawiali różne rasy, a prowadzący o nich opowiadał i czasami rzucał anegdotki, które według niego były śmieszne :/.

owczarek szkocki collie
berneńczyki

dogi niemieckie ♥


mastify tybetańskie


bernardyn


labradory
podhalany

i na koniec shih tzu
Potem był pokaz posłuszeństwa 3 stopnia (z tego co pamiętam ;), pokazywali komendy siad, waruj, zostań, do mnie i powiem tylko tyle, że Kiba by to zrobiła o wiele lepiej i to bez żadnych szkoleń ;). Zostawanie większości osób polegało na tym, że rzucali psu jakąś kiełbasę i zanim psiak zdążył ją pogryźć to przewodnik już go wołał.









Następnie było posłuszeństwo 1 stopnia, brały w nim udział szczeniaki i młodzi przewodnicy, że tak to ujmę ;). Polegało na tym samym co 3 stopnia (nie rozumiem o co w tym chodzi, ale to szczegół). Wszyscy uczestnicy dostali medal, puchar i jeszcze jakąś nagrodę. Jedną z tych rzeczy, która mi się bardzo nie podobała to to, że większość, bo nie wszystkie, nosiły kolczatki. Jeszcze potrafię to zrozumieć, gdy ktoś potrafi się nią posługiwać, ale co można powiedzieć skoro przewodnikiem jest jakaś 10- letnia dziewczynka, psiak jej się wyrywa, a ona go ciągnie za smycz. Nawet dwa razy jej zwiał, a ona się przewróciła XD.




Kolejnym punktem imprezy był pokaz znajdywania pozorantów ukrytych w pudełkach przez pięknego flata. Oczywiście jak można się domyśleć obu pozorantów znalazł ;). Myślałam, że nagrałam z tego filmik, ale pewnie mi się usunął, bo nie mogę znaleźć :(.





Potem był pokaz gonienia bandyty przez policyjnego psa oraz trochę posłuszeństwa.




                         

Potem była obrona cywilna, z której nie mam żadnych zdjęć, ani filmików, ale super się to prezentowało :). I na samym końcu wystąpiła psia gwiazda, jak go określono. Parę sztuczek i namiastka toru agility.




                         

Pozdrawiam ;)

11 komentarzy:

  1. Zobaczysz, za rok my będziemy takimi gwiazdami ! Slalom w szybszym tempie zrobimy i nie będziemy się co 5-10 metrów zatrzymywały i wydzierały się.
    Martynka z Iskierką </3 Kocham ten duet -.-

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze przed tym jak napisałaś o kolcztkach myślałam sobie: 'jeny ile psów ma tam kolczatki'.na pierwszym zdjęciu,mistrz drugiego planu - dziecko,które nie potrafi utrzymać psa.

    pozdrawiamy
    Ola i Baddy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Martynka z Iskierką ! </3 Gdybyś widziała co ona z nią robiła...

      Usuń
    2. Taaa... uwielbiam ich XD. Jak już pisałam Iskierka dwa razy jej się wyrwała w trakcie pokazów, a martynka wtedy lądowała na kolanach. Nawet raz z płaczem przyszła do prowadzącego XD.

      Usuń
  3. Łał.....nie no, pewnie były emocje....slalom, ten tor w ostatnim filmiku, to nawet moje cielę przeszłoby szybciej XD Myślałam, że będzie na tym pokazie coś ciekawszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale nie było tak źle. Największą atrakcją była Martynka i Iskierka XD

      Usuń
  4. no właśnie te kolczatki rzuciły się w oczy..szkoda :(
    ah ostatnio kocham flaty!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli ktoś umie się posługiwać kolczatką i używa jej w dobrym celu nie robiąc krzywdy psu - to nie mam nic przeciwko, bo niekiedy zwykła obroża może zrobić psu baaardzo źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie jeśli ktoś umie, ale jeżeli używa jej dziecko, które nawet nie wie po co ona jest, no to bez przesady.

      Usuń
  6. Hejka :)
    Nominowałam Was do Libster Blog Award :)
    Pytania możesz znaleźć tutaj: http://fuksthedog.wordpress.com/2013/09/30/libster-blog-award/

    OdpowiedzUsuń